A kilencvenes évek második felére egy kis változás állt be az éppen aktuális filmdivatok területén: a westernhullám lefutása után előtérbe kerültek a katasztrófa-, illetve science fiction témájú produkciók. Mellettük azonban újra feltámadt a horror, mégpedig annak is az a válfaja, amelyben fiatal srácok menekülnek a tömeggyilkosok elől

Az új típusú horrorok többsége óriási sikert könyvelhetett el – lásd: Sikoly és Tudom, mit tettél tavaly nyáron stb. – és ezáltal a magasba emelte a hollywoodi színészek egyik legfiatalabb, huszonéves korosztályának tehetséges tagjait. Ezek a fiúk-lányok aztán a tömeggyilkosok hálójából kikerülve más területen is próbára tették tudásukat - a többségük a jóval szelídebb romantikus tini-vígjátékok valamelyikében vállalt szerepet.

Zack (Freddie Prinze Jr.), a gimnáziumi végzősök nagyágyúja szépen hoppon marad az évvége előtt, ugyanis barátnője, Taylor dobja őt egy szédült fickó miatt. Zack, a suli csúcshímje azonban csupán egy pillanatra esik kétségbe: barátaival – mintegy bosszúként – fogadást köt, hogy a záróbuliig az iskola bármelyik, csúnya, esetlen lányából bálkirálynőt farag. A választás Laney Boggsra (Rachel Leigh Cook), a szemüveges, állandóan festményeket mázoló kívülállóra esik

Adva van tehát a feladat: Zacknek rövidtávon meg kell hódítania Laney-t, hogy aztán a búcsúünnepségen az ő fejére helyezhessék majd fel a csillogó koronát. Főhősünk persze csupán a fogadás miatt közelít a lányhoz – egy idő után azonban észre kell vennie, hogy a dolog már egészen másról szól...

A kedves, szórakoztató vígjáték május 27-től pereg a gyarmati Madách-ban.
(1999, Nógrád Megyei Hírlap)
Laney Boggs nagyjából negyed százada a mozis középsulik egyik legcukibb leányzója. Az egykori szürke kisegérből cseperedett igazi NŐ ismert sztorija nem sok újat hozott annak idején, ám főszereplőjének bája és humora kiemelte a filmet az akkor nagyon futó tinivígjátékok közül. Azóta jó sok év telt el, Rachael Leigh Cook is negyven feletti anyuka lett és amellett, hogy a romantikus filmecskék specialistájává vált, 2021-ben beszállt az eredeti mozi A srác nem jár egyedül címen futó remake-jébe. Hááát... bár ne tette volna...

A vizesfiú beosztás mifelénk nagyjából annyira számít különlegességnek, mint az amerikai foci, amit előszeretettel kevernek a rögbivel. A hüle vizesfiúkból meg pláne kevés van. A Nagy Odaátban azonban egy vizessrác tutira van, mégpedig Bobby Boucher (Adam Sandler), a mamakedvence, aki nem vágyik csillogó sportkarrierre, megelégszik azzal, hogy profi szinten itassa meg a sisakos beépített szekrényeket. Egy napon azonban kirúgják felelősségteljes állásából, így Bobby a város legbénább csapatához kerül, ahol azonban nem csak vizesgyerekből, de tehetséges játékosból is elkelne egy pár darab. Az edző tehát kap az alkalmon és beveszi csapatába a srácot, mivel rájön, hogy ez a Bobby gyerek ugyan tök hülye, de ha beindul, nem csupán a kétszáz kilós csatárokat ökleli fel, de még a füvet is végigszántja.

A tipikusan déli-agyú Boucher Mama (Kathy Bates) azonban hallani sem akar az ügyről, ezért Bobby eltitkolja előle, hogy rendszeresen lejár az edzésekre: egy szép napon aztán kiderül, hogy Bobby pirinyó agya alatt az NFL egyik legtehetségesebb játékosteste rejtőzködik...

Minden kritikus eltátott szájjal olvasta a heti bevételi listákat: A vizesnyolcas ugyanis óriási meglepetésre a tavalyi évben lazán átgyalogolt az ellenfelek blockbuster-védőfalán és az év egyik legnagyobb sikereként – a győztes meccset 161 millió dolláros állásnál fújták le – az egekig emelte az infantilis figurát életre keltő Adam Sandlert.

Mi szintén megnéztük, aztán megkérdeztük, hogy „mi van?” és fogalmunk sem volt róla, hogy mire is ez a nagy felhajtás odaát. De hát, kérem szépen, értünk mi egyáltalán az amerikai focihoz?
(1999, VOX)
Adam Sandler felemás megítélésű karrierjének egyik legnagyobb sikere volt ez a film a kilencvenes évek végén, amit ugyan imádott az amerikai - tinédzser fiú? - közönség, de a világ többi pontján - az amerikai foci relatív "népszerűtlensége" miatt? - jóval kevesebben néztek meg. Számomra egy infantilis, idegesítő mozi volt, ami ugyan más, hasonlóan az oldalvonal mögé küldött filmjeivel - Sátánka, A kismenő - együtt nemzetközileg is ismertté tették, ám a közelébe sem jönnek olyan remek alkotásainak, mint a Nászok ásza, a Ki nevel a végén? vagy az 50 első randi...
