Szegény jóöreg Marvin bátyó csak fekszik szinte teljesen magatehetetlenül elszeparált betegszobájában és fogalma sincsen arról, hogy körülötte családjának legfontosabb, legérzelemtelibb és legfelemelőbb napjait éli meg két lánya, illetve két unokája. Marvin csak fekszik a szobájában, miközben tőle néhány méterre nagyot változik a világ.
Az Amerikában a legelismertebb színpadi rendezők közé tartozó Jerry Zaks legelső mozijában szinte ugyanúgy dolgozik, mintha a színházi deszkákon irányítaná csapatát: minden felhajtás, látványos beállítás, túlpörgetett cselekmény nélkül leülteti a nézőt és a maga finom módszereivel majdnem két órára a székhez is szögezi. Érzelemmel és szenvedéllyel teli kamaradarabjában a legjobbak nyújtanak ízelítőt a színészet magasiskolájából: a Meryl Streep, Leonardo DiCaprio, Diane Keaton, Robert De Niro zsenialitását felvonultató csapat játszi könnyedséggel meséli el nekünk a történetet, miközben Piotr Sobocinski kamerája észrevétlenül a dráma részévé tesz bennünket – a nappali kanapéján láthatatlanul ücsörögve csupán egyetlen dolgunk akad: az értelmetlen érzelmi eltávolodást maga alá gyűrő testvéri szeretet és megértés győzelmét ünnepelni.
Lee (Streep) és Bessie (Keaton) nővérek, de több, mint két évtizede nem találkoztak, de még csak nem is beszéltek egymással. Lee, az önálló, akaratos, de nem túl sok pedagógiai érzékkel megáldott anya két fiút nevel Ohioban, míg nővére, Bessie az egész életét Floridában tölti, ahol szelíd és önmagát feláldozó mártírként súlyosan beteg édesapja, Marvin (Hume Cronyn) és habókos Ruth nénikéje (Gwen Verdon) életét igyekszik megkönnyíteni.
Ki tudja, hány évig nem találkozna újra a testvérpár, ha nem jönne közbe egy súlyos probléma: Bessie betegnek érzi magát és kivizsgálásra megy, ahol Dr. Wally (rövid, de hálás szerep: Robert De Niro) leukémiát állapít meg nála. Bessie senki máshoz nem fordulhat segítségéért, ezért felhívja testvérét, aki a hírt meghallva két fiával, a lázadó Hankkel (Di Caprio) és könyvmoly öccsével, Charlie-val (Hal Scardino) autóba száll, hogy Bessie segítségére legyen.
A két nő találkozása aztán egy sor, eddig elfojtott érzelmi és lelki problémát tár fel. Miközben Lee és gyerekei sorra átesnek azokon a vizsgálatokon, amelyekből a megfelelő gerincvelő-donort kiválaszthatják, a házban, az öreg Marvin csendes szobájában szép lassan megindul egy folyamat, ami nem csupán közelebb hozza az egymástól eltávolodott testvéreket, de óriási érzelmi vihart kavar az egész családban…
A Marvin szobája nem nagy film – a szó köznapi mozis értelmében véve. Nincsen hatalmas költségvetés, nincsenek óriási gázsik, égig érő lángoszlopok – a rendező ezek helyett megelégszik színészei zsenialitásával és a forgatókönyv remek párbeszédeivel. Filmje egy komoly kamaradarab, amely azonban – elsősorban Robert De Niro és a testvérét játszó Dan Hedaya révén – nem nélkülözi a finom, könnyed humort sem. Zaks e kettő között egyensúlyozva egy megható, az emberi érzelmeket és a szeretet dicsőítő kamaradarabot mesél el nekünk. Filmjével bebizonyítja, hogy nem csupán pirotechnikai cuccokkal, hanem intelligens forgatókönyvvel, brilliáns színészi játékkal és minőségi rendezéssel is lehet sziporkázó tűzijátékot csiholni.
(1999, VOX)